عضویت در خبرنامه

تور آنتالیا

در قرن دوم قبل از میلاد،آتالوس پادشاه برگاما(منطقه ای در نزدیکی ازمیرودر قلمرو یونان قدیم)دستور داد بهشت روی زمین را پیدا کنند،پس از جستجوی طولانی این بهشت پیدا شد وبرآن آتلیا نام نهادندوبدین ترتیب در سال یکصدو پنجاه ونه قبل از میلاد این شهر پایه گذاری شد.در قرن سیزدئ میلادی حاکمیت آن بدست سلجوقیان ودر قرن پانزده بدست عثمانی ها افتاد.آنتالیا به عنوان وارث تمدن های قدیم آثار بجای مانده از اسکندر مقدونی وپاولوس را در خود جای داده است.

تاریخچه آنتالیا :

آلانیا و آنتالیا

موقعیت جغرافیایی آنتالیا :

استان آنتالیا یکی از هشتادویک استان ترکیه ومرکزآن نیزشهر انتالیا ست . آنتالیا از غرب از طریق شهر کمر وسواحل زیبای آن آغاز واز شرق به سواحل بینظیر آلانیا ختم می شود.این استان در میان رشته کوههای توروس ودریای مدیترانه ،درجنوبغربی ترکیه قرار دارد.وبعنوان اصلی ترین مرکز توریستی وتفریحی در ترکیه محسوب وبیش از سی در صد توریستهای خارجی وگردشگران ترکیه به این منطقه سفر می کنند.

______________________________________

شهر آلانیا:

آلانیا نام شهری تاریخی وکهن در کشور ترکیه است.که در یکصدو سی وپنج کیلومتری شهر انتالیا قرار دارد.دراین شهر اماکن توریستی و مسکونی فراوان به چشم می خورد.

______________________________________

تاریخچه آلانیا:

آلانیا در طول تاریخ فرازونشیبهای زیادی به خود دیده است .ابتدا بخشی از سرزمینهای پامفیلیا وکیلیکیه که جزئی از امپراتوری ایر ان محسوب می شده.سپس تحت اشغال وزیر سیطره یونانی ها وسپس رومی ها قرار گرفت.در دوره امپراتوری روم شرقی به نام کولونوروس به معنای کوه زیبا تغییر نام داد.در دوره سلجوقیان در قرن سیزده میلادی علائیه نام گرفت .ونهایتا در سال هزاروچهارصدو هفتادویک میلادی آلانیا نام گرفت وضمیمه امپراتوری عثمانی شد.بعد از جنگ جهانی اول وفروپاشی امپراطوری عثمانی جزئی از ترکیه کنونی ودر استان نتالیا قرار دارد.

آب وهوای آنتالیا

به دلیل آب وهوای خاص مدیترانه ای ،آب وهوای انتالیا به گونه ای می باشد که حدود سیصد روز از سال آفتابی بوده وبهشتی از فعالیتهای ورزشی وتفریحات آبی همچون جت اسکی ،موج سواری،اسکی روی آب ،قایق رانی وکوهستانهاوصخره های این شهر جولانگاه کوه نوردان وصخره نوردان رابوجود آورده است.در فصل تابستان دمای هوای این شهر بین سی وپنج تا چهل وپنج درجه سانتیگراد ورطوبت بین شصت وپنج تا هفتادو پنج در صد می باشد.سواحل آنتالیا از اواسط فروردین تا اوایل آبان برای شنا مناسب است.وآفتاب زلال آن برای حمام آفتاب بینظیر است.

اماکن دیدنی و جذابیتهای آنتالیا

شهر انتالیا با بلوارهای زیبا با درختان نخل ولنگرگاهها خودنمایی می کند.این شهر دارای دو ساحل معروف توریستی است که استفاده از آن برای عموم آزاد است .ساحل لارا که در شرق وشنی می باشد وساحل کنیا آلتی در غرب که صخره ای وسنگی می باشد.

با توجه به قدمت آنتالیا مراکز تاریخی این شهر نیز دارای جذابیتهای خاص خود می باشد:اسپندوس،آمفی تئاتروموزه شهر سیده ،مسجد کورکوت،، مسجد کسیک مناره،مسجد قلعه سلیمان خان،مسجد بالی بیک ،مسجد مراد پاشا،مسجد اسکله،مسجد امیر بدرالدین،مسجد آهی یوسف،مدرسه کاراتای،کلیسای عزیز نیکلاس وکلیسای ایا یورگی

تصاویر

antalya-ss20.jpg
An item with the same key has already been added. Key: text